جهان ما شاهد قهوه روند قهوه قرنهاست که مي رود ، اما چندين دهه گذشته واقعاً دوره رشد و تکامل براي صنعت جهاني قهوه بوده است.
براي اين وبلاگ ، ما مي خواهيم به سه روند ، حرکات يا "معمولاً" امواج "از تجربه هاي قهوه که در چند سال گذشته تکامل يافته اند ، توجه کنيم. بدون شک با هر سه موج قهوه مواجه شده ايد ، اما شايد آن را متوجه نشده باشيد.
اين امواج قهوه مربوط به کيفيت لوبيا ، روشهاي تهيه و تعداد کمي از عناصر ديگر است. با آموختن در مورد آنها ، مي توانيد بطور واضح ببينيد که چطور قهوه در حال تکامل است و به کجا منتقل مي شود. شما همچنين مي توانيد يک روش جديد براي برقراري ارتباط در مورد رست قهوه يا کيفيت قهوه به دست آوريد.
موج اول قهوه به عنوان کمترين کيفيت ديده مي شود و به عنوان قهوه کالايي شناخته مي شود. فکر کنيد Folgers ، Maxwell House ، Green Mountain Cafe و مارک هاي ديگري که تمرکز جدي روي کيفيت يا شفافيت منابع ندارند.
قهوه موج اول واقعاً سعي نمي کند شما را متقاعد کند که دلايل خاص به هر شکلي خاص هستند. در حقيقت ، براي ده ها سال است که اکثر مردم ايالات متحده حتي نمي دانستند که دانه هاي قهوه از يک گياه واقعي زندگي مي شود!
چرا؟ زيرا قهوه موج اول احساس مي کند که از يک کارخانه آمده است ، نه يک مزرعه. هيچ اشاره اي در مورد کشور مبداء يا مزرعه وجود ندارد ، و اطلاعاتي در مورد چگونگي فرآوري قهوه وجود ندارد ، و تقريباً هميشه تمرکز اصلي روي راحتي است.
علائم مشترک قهوه موج اول:
لوبيا با طعم مصنوعي يا "طبيعي"
زبان "حق بيمه" يا "لذيذ"
در درجه اول ارائه هاي پيش زمينه
قهوه فوق العاده تيره و تلخ
راهرو قهوه سوپر مارکت
ما عموما ظهور قهوه موج دوم را به مارک هايي مانند استارباکس و قهوه Caribou که انقلابي در فرهنگ کافه در ايالات متحده است نسبت مي دهيم. اين کباب ها و کافه ها اواخر دهه 1900 با معرفي دوستداران قهوه به طيف گسترده اي از تجربيات قهوه ، قهوه را به شکلي جديد زنده کردند.
آنها شروع به انتشار کشورهايي با منشا کردند و کاوش قهوه باکيفيت تر را آغاز کردند ، اما آنها هنوز مشتري را به سمت قهوه هدايت نمي کردند ، بلکه تجربه.
به عنوان مثال ، Starbucks با مخلوط کردن عکس هاي اسپرسو با شربت هاي شيرين ، طعم دهنده و ساير مواد ، پيشگام آنچه که قبلاً "نوشيدني قهوه مخصوص" در ايالات متحده محسوب مي شد ، بود. تأکيد هنوز به قهوه توجه نشده ، بلکه نوشيدني خلاق ، روشنايي خلل و نعمت هاي دوستانه است.
اين امر مطمئناً باعث ايجاد پيتزا مي شود و باعث علاقه به قهوه مي شود ، اما بندرت از سبک برنج قهوه فوق العاده تيره موج اول که قهوه را تلخ ، بي علاقه و يکنواخت مي کرد ، فاصله مي گرفت.
علائم مشترک قهوه موج دوم:
تمرکز سنگين روي نوشيدني هاي طعم دار
قهوه تلخ و نسبتاً تيره
راهرو قهوه سوپر مارکت
شناخت کمي از کشور مبدا قهوه
Baristas که علاقه مند به کافه هستند ، اما خود لوبيا نيستند
قهوه موج سوم در دهه 1980 از جامعه اي طاقچه شکل گرفت که بسيار روي حبوبات قهوه متمرکز بود. اين گروه کوچک از کباب ها و کافه ها در حال آزمايش سطح کباب سبک تر و بيرون آوردن طعم هاي جديد و عجيب و غريب از قهوه هاي خوب پرورش يافته بودند. در سال 1982 ، انجمن تخصصي قهوه آمريکا تأسيس شد و زمينه اي براي اين سبک جديد کباب و دم کردن فراهم کرد. در همين زمان ، اين موج در مناطق ديگر جهان مانند استراليا ، کانادا و اسکانديناوي رواج داشت.
اين صنعت فرعي طي چند دهه آينده رشد و پيشرفت کرد. اصطلاح "موج سوم قهوه" در سال 1999 ابداع شد و روندي به سرعت در حال رشد بود. هرچه مصرف کنندگان بيشتر و بيشتر فهميدند که قهوه بيشتر از طعم هاي تلخي و خاکستري وجود دارد ، يک تجديد قهوه ظهور کرد.
سريع به جلو به روز مدرن. عبارت "موج سوم" به نوعي افتادگي ندارد. اين بخش از صنعت قهوه امروزه بيشتر به عنوان "قهوه مخصوص" شناخته مي شود و بزرگترين صنعت فرعي قهوه در ايالات متحده است.
ما نمايشگاههاي مهم تجاري در صنعت ، مسابقات جهاني و ارزشهاي خود را داريم. ما عاشق قهوه خود لوبيا هستيم ، نه فقط تجربه کافه. اين شيفتگي توسط اعتياد ما به کباب هاي سبک و متوسط ??طعم دهنده ، عشق ما به شفافيت هنگام مزرعه باقلا و عشق ما به قهوه که توسط آن ساخته شده نشان مي دهد.
علائم مشترک قهوه موج سوم :
نت هاي مخصوص طعم دهنده (به عنوان مثال شيريني عسل ، معطر گل رز و اسيد نارنجي)
پروفايل هاي کباب سبک تر
هنر لاته
لوبياي منفرد (يک مزرعه ، دارايي)
درجه شفافيت در مبدأ بالا
روش هاي دم دستي دستي مانند ريختن مخروط ها و پرس فرانسوي
شفافيت طراوت با انتشار خرماي مشخص کباب
درباره این سایت